kolmapäev, 14. august 2013

Raseerimisturg on tüdinenud pidevast kasvavast hinnast.

  Kui nüüd rääkida hipihabemetest ja paaripäevasest habemest siis see kõik on tore, kuid raseerimisturul on näha olulisi muutusi. Arenenud riikides ollakse tüdinenud raseerimishindade ning just nimelt raseerimisterade hinna pidevast üleskerkimisest teatas eile portaal economist.com


  Eelmisel kuul "Energizer" battery firma kes omab ka "shick" kaubamärki teatas 10% langust raseerimisterade turul. "Gillette" kelle omanikfirma on Procter & Gamble on teinud 57 billioni dollari eest müüki alates aastast 2005 kuni tänaseni. Kuid varsti selgus, et arenenud riikides raseerijate ja terade müük on languses. Selliste kaubamärkide puhul langust kogeda on ebatavaline.

  Gillette ärimudel on koguaeg olnud tõusutrendil. Kaheteraline raseerija võeti kasutusele aastal 1971 ja Mach 3 alles 1998a. Sellest ajast peale on ainult raseerijate ja raseerimisterade hinnad tõusnud ülesse ja ülesse. Kui Sa arvasid et 4 tera on piisav siis lihtsalt vaata mida võib teha 5 teraga on turul populaarseks saanud reklaamid. See ei toimi igavesti ning näha on tarbijate mõningast rahulolematust.

  Terve mõistuse lagi on saavutatud räägib portaalile economist.com  Michale Dubin, tegevjuht ning Dollarshaveclubi asutaja. Firma mis on spetsialiseerunud meeste habemeajamistoodete müügile USA-s. Nicole Tyrimou Ilu ja hooldustoodete analüütik turuuuringute firmast Euromonitor International kinnitab, et kõrged hinnad raseerijatel ja vahetusteradel on üks kindel põhjus miks tarbijad on pahased ning sellest on ka põhjustatud ettevõtete käibe langused.

  Alternatiivina on ühekordsete raseerijate tootjate hinnad ja supermarketite omatoodete hinnad trimmitud tarbija jaoks parajaks ja see tekitab peavalu suurtele brändidele nagu Gillettele ja Shick. Ameerikas näiteks moodustasid turuosast 3,6% eramärgistega raseerimstoodetest aastal 2012. Viis aastat tagasi oli see number aga 2,5%. Lääne Euroopas on aga turuosa kasvanud 40%. Suuresti tänu 2008a kriisile kasvas Hispaanias omatoodete marginaal 9,9% pealt 17.7%. Majanduskriisi ajal on see päris suur kokkuhoid asendades kallite tootjate nagu Gillette ja Shick tooted omakaubamärgiga toodete ja ühekordsete raseerijate vastu.

  Ettevõtted kes pakuvad raseerijaid turul saates neid kuubaasil sinu koju on nüüdseks hea ja soodne valik. Nagu Dollarshave hüüdlausegi "Shave time, Shave Money" on vastukaja pettunud tarbijatele kes ennem maksid kallist hinda. Nad on uhked oma 280000 kliendile kes tellisid eelmisel kuul Dollarsheveclubist miljon vahetustera. Neli 4 teraga raseerimistera eest pead maksma kõigest 6$ kuus ja esimese tellimusega saad kaasa tasuta käepideme. Walmart müüb Mach3 terasid 5 tk17$ eest. Ettevõtte mitte väga karvane plaan on vähendada terade kulutamist, et tarbija saaks kokku hoida raha. Dollarshave tegevjuht Mr. Dubin räägin, et 73% klientides on oma terade tellimused muutnud iganädalaseks, algusaastatel oli see number 28%. 

  Kindel tellimisplaan on muutunud väga trendikaks. Kui nüüd vaadata, et ukseni raseerimisterasid saatvad firmad on tulnud ikkagi, et jääda. Samal ajal on mehed avatud rohkem ennast raseerima ning mehe just keha raseerimine on sotsiaalselt vastuvõetavaks muutunud. 

  Tõestus selleks on näiteks see, et Gillette püüab täita turgu enne ja pärast raseerimist kasutatavate vahenditega nagu geelid ja kreemid Põhja Ameerikas. Brändi maikuus välja tulnud kaubamärk "Gillette Body" on hakanud võtma seotud Patente. Nende Fusion Proglide Stylerit reklaamitakse kui kogu keha kasutamiseks. Mehi julgustatakse rohkem raseerima ka altpoolt kaela nagu reklaamis öeldud lausegi " Mida Naised Tegelikult Tahaksid" featuring Kate Upon kes on Ameerika tuntud supermodell.

  Trendikaks on muutunud pakkuda rohkem võimalusi raseerimiseks. Mehed on valmis rohkem kulutama raha raseerimiseks ka allapoole kaela. P&G andmetel 29% Ameerika meestest ja 49% Briti meestest juba püüavad vältida King-Kongi välimust. See turg tuleb ära võtta. See võib olla suurte raseerimiskompaniide uus võimalus kasvuks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar